Ändra användarbehörighet som katalogadministratör

Relaterat

Lägga till behörighet för annan institution/motsv.

För att du ska kunna vara katalogadministratör för ytterligare institution/motsv. måste du ansöka om användarbehörighet som katalogadministratör för den aktuella institutionen/motsv. Detta gör du med denna behörighetsblankett. Du får en e-post med information om ändrade behörigheter när du har fått behörigheten.

Ta bort behörighet för institution/motsv.

Om du inte länge ska vara katalogadministratör för en institution/motsv. meddelar du användarstöd för katalogadministratörer, se Kontakta oss.  När du kontaktar användarstödet ska du tala om vilken användaridentitet du har (den du loggar in i AKKA med) och vilken institution/motsv. du inte längre ska vara katalogadministratör för. Du får en e-post med information om detta när behörigheten är borttagen.

Automatisk borttagning av behörighet för institution/motsv.

Behörigheten tas bort automatiskt när du inte längre är verksam vid institutionen/motsv. som du angav i behörighetsansökan. Du får en e-post med information om att behörigheten är borttagen.